7. mrt, 2017

Een andere kijk op reclame,

Soms loop je ergens tegenaan, vandaag was dat een reclame filmpje van Adidas.

Geplaats december 2016 op you tube en in een korte tijd ook nog eens ruim 12 miljoen keer bekeken. De insteek is waarschijnlijk heel anders maar het raakte me wel.

Op de dagbehandeling voor jongdementie is er elke dag 1 uurtje ingepland voor een wandeling. Bewegen is en blijft heel belangrijk, soms doen we zelfs een extra wandeling.

Op de vrijdagmorgen zit ik ingedeeld voor een uurtje sport en bewegen onder begeleiding. Gemengde groep van 8 personen afgestemd op ongeveer het zelfde niveau. Het grootste deel bestaat uit een indivdueel aangepast programma, maar het laatste kwartier bestaat uit een gezamenlijk spel. Ik merk ook op de vrijdagmorgen bij binnenkomst op de groep dat sommigen al meteen vragen, we hebben toch sport vandaag ?

Uiteraard zie je van elkaar ieders indivudeele achteruitgang, soms een verbetering maar uiteindelijk schept het ook een band. Zo zit in de groep ook een collega en vriend, die van hardlopen houd, maar door zijn achteruitgang eigenlijk niet meer kan of mag doen wat hij graag zou willen. Ik zie en kan soms de frustratie van zijn gezicht af lezen. Daarnaast heeft hij ook nog eens een extra handicap met zijn spraak. 

Door deze you-tube film, heb ik nog meer begrip gekregen voor zijn boosheid, en onbegrip. De realiteit en de oorzaak blijft de ziekte Alzheimer.

Adidas heeft voor mij een heel andere betekenis gekregen in positieve zin door de andere kijk op deze reclame.